reinforcing vocabulary
words:
buenos dia – good day
¿Cómo estás? - How are you?
¡Muy bien, gracias!
- Very well, thank you!
dónde – where
vamos – going
hoy - today
por favor - please
levantence - stand-up
carro - car
bote - boat
bicicleta - bicycle
tren – train
avión– airplane
alas – wings
vuela– fly
sientencen - sit
círculo - circle
muéstrame - show me
To
reinforce our learning of the Spanish vocabulary for some forms of
transportation, we read Nuestro Autobús
(The Bus for Us) by Suzanne Bloom. Through simple text and animated
illustrations, the story introduced us to a variety of vehicles as Tess, a
character in the story, waited at the bus stop for the school bus, el autobús.
vocabulary:
¿Es
éste nuestro autobus, Gus? – Is this the bus for us, Gus
grúa
–
tow truck
camión
de bomberos – fire truck
camión
de helados – ice cream truck
camión
de basura – garbage truck
excavadora
– backhoe
autobús
-
bus
What’s
one exciting way to help learners learn? Songs and rhymes of course! So, after
the read aloud, we practiced singing “The Wheels on the Bus Go Round and Round”
in Español. What fun! With a little help from a (hand puppet) friend, Perrito (doggie), we sang a few verses.
Las
Ruedas del Autobús
Las ruedas (wheels) del autobús
Van dando vueltas, dando vueltas, dando vueltas,
Las ruedas del autobús
Van dando vueltas por la ciudad.
El chofer (driver) en el autobús dice
Pasen para atrás, pasen para atrás, pasen para atrás
El chofer en el autobús dice
Pasen para atrás por la ciudad
El bebé (baby) en el autobús
Hace ña, ña, ña, ña, ña, ña
El bebé en el autobús
Hace ña, ña, ña por la ciudad
Las puertas (doors) de el autobús
Se abren y se cierran, se abren y se cierran, se
abren y se cierran
Las puertas de el autobús
Se abren y se cierran por la ciudad
Los limpiadores (wipers) del autobús
Hacen swish, swish, swish, swish, swish, swish
Los limpiadores del autobús
Hacen swish, swish, swish por la ciudad
Music has such power and meaning that go beyond
words. It promotes growth in various developmental domains from cognitive to
physical development. Los Catbirds truly enjoyed this interactive song as they sang and used corresponding
hand gestures. What a wonderful way to support their development of small muscles!
We finished our class with our
traditional song, Adios, hasta luego, and
Cameron squeezing la vaca. ¡Gracias, Cameron!
¡Hasta nuestro proximo viaje!
Paz,
Alicia
No comments:
Post a Comment